torsdag, april 08, 2010

Min nya trotjänare

Den har nu hårdtestats i ganska exakt 1 veckas tid och jag är helnöjd med den. Min nya blåa Acer Aspire 1410 gör jobbet precis lika bra som jag hade förväntat mig av den. Den är liten, men inte för liten, lätt och har ett fullstort tangentbord. Jag är oerhört nöjd med att jag inte köpte den allra minsta netbooken med endast 10,1 tums skärm utan höll mig till Acers 11,6 tum.

Skärmen har en oerhört bra skärpa och känns lagom stor vilket gör att jag inte saknar den "stora" 15,6 tums laptopen. Dessutom har Acern Windows 7 Home Premium - precis likadant som vår familjedator. Användbarheten och flexibiliteten känns oerhört bra och jag tycker inte att jag behöver kompromissa med någon del överhuvudtaget.

Specifikation:
Processor
Typ av processorIntel Celeron
Nummer743
Hastighet (GHz)1,30
CPU CacheL2: 1MB
ChipsetMobile Intel GS45 Express
Minne
RAM - typDDR2
RAM (MB)2 048
RAM - Hastighet (MHz)667
RAM - Portar (total)1
RAM - Portar (tillgängliga)0
RAM - Maximal uppgradering (MB)4 096
Hårddisk
Kapacitet (GB)250
Hårddisk - hastighet (RPM)5 400
Ljud & Grafik
Ljudkort - typIntegrated Dolby Sound Room
Integrerade högtalare
Integrerad subwoofer
Grafikprocessor - typIntel GMA 4500MHD Shared
Dedikerat grafikminne (MB)64
Delat grafikminne (MB)1 631
Skärm (Display)
Storlek (tum)11.6
StandardWXGA
Maximal upplösning1366 x 768
Integrerad Webbkamera
Upplösning0.3 megapixels
Anslutningar
ExpressCard - port
Analogt modem
LAN-kort - Typ10/100
Trådlöst gränssnitt802.11b/g/n
TV Out
TV Tuner
DVB-T
USB 2.03
FireWire (IEEE 1394)
Bluetooth
Port för minneskort
Stöttar följande minneskortSD, MMC, RCMMC, MS, xD
HSDPA
Esata
ÖvrigtHDMI with HDCP
CD/DVD
Övrigt
Några recensioner: Netbook reviews, Laptop magazine











Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: